Writing Using Blogs: A Way to Engage Colombian Adolescents in Meaningful Communication | Rojas Álvarez | PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Escudo de la República de Colombia

Portal de revistas UN

CATEGORY A1

Desarrollador por



Bienvenido a PROFILE Issues in Teachers' Professional Development

Register with this site and you will have the opportunity to receive email updates on interesting news about the journal. To register, please click here.

Current Issue

PREVIOUS ISSUES

2015  Vol 17, No 1

2014  Vol 16, No 1  Vol 16, No 2

2013  Vol 15, No 1   Vol 15, No 2

2012  Vol 14, No 1   Vol 14, No 2

2011  Vol 13, No 1   Vol 13, No 2

2010  Vol 12, No 1   Vol 12, No 2

2009  Vol 11, No 1   Vol 11, No 2

2008  Vol 9, No 1    Vol 10, No 1

2007  Vol 8, No 1

2006  Vol 7, No 1

2005  Vol 6, No 1

2004  Vol 5, No 1

2003  Vol 4, No 1

2002  Vol 3, No 1

2001  Vol 2, No 1

2000  Vol 1, No 1



Journal Content

Font Size

Information

Language

Article Tools

INDEXED IN:

Array

Writing Using Blogs: A Way to Engage Colombian Adolescents in Meaningful Communication

Gloria Rojas Álvarez

Abstract


We report an action research project developed with ninth grade students of a public school in Bogotá, Colombia, and which focused on innovating English communication through writing blogs. The project took into account the implementation of a specific blog that proposes activities, suggestions, strategies and links, among other things, to increase communication in English. It also prompted the written production of students in the blogs when posting entries and communicating through them. Some aspects of the project were developed in the classroom; others in the computers room, and others were developed by the students independently or collaboratively with classmates. Findings show how students communicated through writing in blogs and the main characteristics of the interaction that took place when using them.

Reportamos un proyecto de investigación acción que se desarrolló con estudiantes de noveno grado de un colegio público de Bogotá, Colombia. En este proyecto se buscó innovar en el medio de comunicación en inglés a través de la escritura de bitácoras o blogs. El proyecto tuvo en cuenta la realización de una bitácora específica en la que se plantearon actividades, sugerencias, estrategias y enlaces, entre otros, para incrementar la comunicación en inglés. También motivó la producción escrita de los estudiantes en las bitácoras, al publicar entradas y comunicarse a través de estas. Algunos aspectos del proyecto se desarrollaron en el aula de clase; otros, en el aula de sistemas, o de forma autónoma y colaborativa con otros compañeros. Los resultados muestran cómo se comunicaron los estudiantes al escribir en las bitácoras, así como las principales características de la interacción que se generó.

Keywords


Developing written communication, technology, writing blogs.

Full Text:

PDF HTML

Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM

Refbacks




PROFILE Journal - Universidad Nacional de Colombia, Facultad de Ciencias Humanas, Departamento de Lenguas Extranjeras. Prof. Melba Libia Cárdenas Beltrán - Universidad Nacional de Colombia, Sede Bogotá - Ciudad Universitaria. Carrera 30 No. 45-03, Bogotá, Colombia - Teléfono: (57 1) 3165000 Ext.16780 - Fax: (57 1) 3165000 Ext.16780 / 16773 - Email: rprofile_fchbog@unal.edu.co . mlcardenasb@.unal.edu.co

ISSN: 1657-0790 (impresa)
ISSN: 2256-5760 (en línea)